3D Secure

Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure
Zastrzeganie kart
Zastrzeganie dokumentów
Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, zostaniesz poproszony o dodatkowe potwierdzenie transakcji hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub hasłem stałym – w zależności od rodzaju karty płatniczej, którą się posługujesz.

 

Od 31 października 2020 r. płatności kartą debetową w internecie z usługą 3D Secure potwierdzisz na dwa sposoby.

Poznaj i wybierz najwygodniejszy dla siebie:

  • w aplikacji SGB Mobile (tylko klienci indywidualni),
  • poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne oraz podanie hasła 3D Secure (jednorazowego kodu SMS),które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w Banku.

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Banku lub na infolinii.

 

Pamiętaj, że jeśli nie wybierzesz jednej z wskazanych metod potwierdzania transakcji, po 31 października br. Twoje płatności w internecie z 3D Secure nie będą mogły zostać realizowane.

 

Aktywacja usługi 3D Secure

Obecnie usługa 3D Secure działa od momentu aktywacji karty debetowej – nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności w celu aktywacji tej usługi.

Jeśli korzystasz z karty kredytowej, przedpłaconej lub charge, zanim dokonasz pierwszej płatności zabezpieczonej usługą 3D Secure musisz jednorazowo zarejestrować kartę oraz nadać hasło stałe.

  • rejestracja karty Mastercard – sprawdź TUTAJ
  • rejestracja karty Visa – sprawdź TUTAJ

 

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  • Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:

Numer karty
Imię i Nazwisko
Datę ważności
Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu

  • Sprawdź poprawność danych
  • Potwierdź hasłem 3D Secure

Od 31 października 2020 r. płatność kartą debetową możesz potwierdzić w aplikacji SGB Mobile (klient indywidualny) lub poprzez udzielenie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i podanie hasła 3D Secure (kod SMS).

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji hasłem 3D Secure (kodem SMS) lub hasłem stałym – to zależy od sklepu internetowego.

 

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie możesz dokonać płatności kartą w sklepach internetowych, które obsługują 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy, opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.
Karty obsługiwane w usłudze 3D Secure

Karty debetowe – do 30 października 2020 r. transakcje potwierdzane są hasłem 3D Secure (kodem SMS); nie jest wymagana jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:

Maestro
Mastercard debetowa
Mastercard debetowa młodzieżowa
Mastercard Unia Leszno
Mastercard KKS Lech
Mastercard „konto na Tak!”
Mastercard „konto za 1 zł”
Mastercard debetowa business
Mastercard debetowa business AGRO
Mastercard walutowa
Visa debetowa
Visa debetowa „młodzieżowa”
Visa AZS Gorzów
Visa Skra
Visa Skra „młodzieżowa”
Visa debetowa business

Karty kredytowe, chargé i przedpłacone – transakcje potwierdzane są hasłem stałym; wymagana jest jednorazowa rejestracja tych kart w usłudze 3D Secure:

Mastercard kredytowa
Mastercard kredytowa business
Mastercard kredytowa business Gold
Mastercard business charge
Mastercard business charge GOLD
Mastercard przedpłacona
Visa kredytowa

Zastrzeganie kart

W przypadku utraty karty płatniczej lub kredytowej (zgubienie, kradzież) niezwłocznie należy powiadomić First Data Polska S.A. kontaktując się z Zespołem Zastrzegania Kart w celu zastrzeżenia karty dzwoniąc pod numer telefonu 22 515 31 50 lub skontaktować się z Systemem Zastrzegania Kart pod numerem telefonu 828 828 828 oraz postępować zgodnie z usłyszanymi komunikatami automatycznego operatora.

 

Numery telefonów dostępne są przez całą dobę 7 dni w tygodniu.

 

Pamiętaj, im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym, mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania.

Zastrzeganie dokumentów

Chroń najcenniejszy skarb – swoją tożsamość!
Utraciłeś swoje dokumenty? Nie ryzykuj i zastrzeż je w naszym Banku!

 

Bank Spółdzielczy w Nakle nad Notecią uczestniczy w systemie Dokumentów Zastrzeżonych. Ogólnopolska baza danych zastrzeżonych dokumentów tożsamości to ochrona przed wyłudzeniami dokonywanymi przy użyciu kradzionych i zagubionych dokumentów tożsamości.

Jakie dokumenty należy zastrzegać?

Najważniejsze są: dowód osobisty, paszport, prawo jazdy, karta pobytu, książeczka wojskowa i marynarska, dowód rejestracyjny oraz karta płatnicza.

Gdzie zastrzegać?

W dowolnej placówce Banku Spółdzielczego w Nakle nad Notecią, a także w placówkach innych banków (pełna lista na www.dokumentyzastrzezone.pl)

Dlaczego warto zastrzec utracone dokumenty?

Dziennie notuje się nawet kilkadziesiąt prób posłużenia się cudzym lub podrobionym dokumentem, m.in. do:

  • wyłudzenia pożyczki,
  • wynajęcia mieszkania lub pokoju hotelowego w celu kradzieży wyposażenia czy unikania opłat,
  • kradzieży wypożyczonego samochodu lub innych przedmiotów,
  • zakładania fikcyjnych firm do wyłudzania kredytów, zwrotu podatków.

 

Więcej informacji o systemie Dokumenty Zastrzeżone uzyskasz w naszych placówkach oraz na www.dokumentyzastrzezone.pl